Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Hokej odvedl fanoušky od počítačů

Praha, 16. května – Ze statistik služby NAVRCHOLU.cz vyplývá, že v průběhu vyřazovacích bojů českých hokejistů na mistrovství světa ve Vídni klesla návštěvnost Internetu o více než jednu třetinu.

16. 5. 2005

Obliba hokeje je v českém prostředí skutečně mimořádná, což potvrzují i statistiky služby NAVRCHOLU.cz. Z nich totiž vyplývá, že během zápasů českého týmu pravidelně a výrazně klesala návštěvnost měřených webů.

Největší propad způsobilo nedělní finále, kdy návštěvnost proti průměrným nedělním hodnotám klesla až o 36,2 %. Intenzivní pokles zaznamenala také čtvrteční návštěvnost (až 23,6 %) kvůli čtvrtfinálovému utkání. Semifinále v sobotu snížilo návštěvnost jen o 11,3 % proti průměru, což je však zřejmě dáno obecně nižší průměrnou sobotní návštěvností.

Rozložení návštěvnosti během čtvrtka (12. května vs. průměr) NV - Hokej 12. května

Zdroj: NAVRCHOLU.cz

Návštěvnost internetových stránek ve všední den odpoledne klesá pravidelně klesá, ovšem během čtvrtečního hokejového čtvrtfinále se počet návštěvníků snížil ještě výrazněji. Propad se stupňoval až do devatenácté hodiny, kdy dosáhl nejnižšího bodu, což odpovídá době prodloužení zápasu. V tuto dobu vzhledem k průměru navštívilo některý z měřených serverů o více než 20 % lidí méně. Ti se sem začali vracet v době mezi devatenáctou a dvacátou hodinou, tedy ihned po skončení nájezdů, kdy návštěvnost opět dosáhla normálního stavu a dokonce po jedenadvacáté hodině průměrnou hranici překročila.

Naproti tomu v sobotu natolik výrazný pokles návštěvnosti internetu zaznamenán nebyl, což je s velkou pravděpodobností způsobeno obecně nižší sobotní návštěvností, se kterou se data ze 14. května srovnávají. Podle statistik dostoupily hodnoty návštěvnosti maxima okolo devatenácté hodiny, aby vzápětí po dvacáté hodině klesly na minimum. Tento pokles činil 7 % oproti průměru. Během následující hodiny se počet návštěvníků internetu téměř srovnal s normálem, ovšem mezi desátou a jedenáctou hodinou byly naměřené hodnoty už skoro o 12 % nižší proti průměru.

Rozložení návštěvnosti během soboty (14. května vs. průměr) NV - Hokej 14. května

Zdroj: NAVRCHOLU.cz

Podle očekávání nastal nejradikálnější pokles návštěvnosti v neděli večer, kdy čeští hokejisti bojovali o zlaté medaile. Během odpoledne přitom byly naměřené hodnoty návštěvnosti přibližně o 10 % nad běžným stavem. To se však změnilo po devatenácté hodině, kdy fanoušci přenesli svůj zájem na hokejové utkání. Nejnižší hodnoty byly zaznamenány ke konci finálového zápasu, kdy u internetu zůstalo jen 64 % uživatelů. Po skončení zápasu se pak návštěvnost opět srovnala s průměrem.

Rozložení návštěvnosti během neděle (15. května vs. průměr) NV - Hokej 15. května

Zdroj: NAVRCHOLU.cz

Dle naměřených hodnot lze soudit, že takové události, jakou bylo letošní mistrovství světa v ledním hokeji, dokáží nejen oslovit značnou část uživatelů, ale také ovlivnit jejich obvyklé chování na Internetu, shrnuje výsledky z uplynulého týdne Tomáš Krause, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz.

Poznámka: Měření bylo provedeno na více než 15.000 webech měřených službou NAVRCHOLU.cz. Rozhodující srovnávací veličinou byl počet návštěv v konkrétní den proti průměru daného dne v týdnu (do průměru se počítají tři předchozí hodnoty daného dne). Pro započítání návštěvy bylo nutné navštívit alespoň jeden z měřených webů v příslušném časovém úseku.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnosti České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje desítku obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb a dále provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz.