Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Spojení Atlasu s Centrem pozici Seznamu ve vyhledávání neohrozilo

Nejčastěji využívaným vyhledávačem v Česku zůstává Seznam. Sloučení Atlasu a Centra pozici nejoblíbenějšího českého vyhledávače v nejmenším neohrozilo, naopak projevilo se na jejich společném podílu spíše negativně. Vyplývá to z nejnovějších statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

15. 7. 2008

Podíl počtu návštěv, využívajících k vyhledávání na internetu český Seznam, se dlouhodobě drží na téměř dvou třetinách, a to hned od prvního měření v červenci roku 2006. Za posledních osm měsíců Seznam svou pozici v žebříčku nejčastěji využívaných vyhledávačů pouze mírně upevnil. Aktuální statistiky o podílech vyhledávačů zveřejnila profesionální služba pro sledování návštěvnosti webů NAVRCHOLU.cz.

Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů (červenec 2006 až červen 2008)
Vyhledávač Červenec 2006 Říjen 2006 Leden 2007 Říjen 2007 Červen 2008 Absolutní rozdíl* Relativní rozdíl**
Seznam 61,10 % 63,39 % 62,53 % 62,30 % 62,80 % 0,50 0,80
Google 23,48 % 23,85 % 24,75 % 28,87 % 30,16 % 1,29 + 4,47
Centrum + Atlas x x x x 4,14 % x x
Centrum 5,37 % 4,72 % 4,84 % 3,39 % 2,86 %  –0,53  – 15,63
Atlas 2,86 % 2,38 % 2,58 % 1,53 % 1,28 %  –0,25  – 16,34
Jyxo 0,79 % 0,57 % 0,42 % 0,24 % 0,16 %  –0,08  – 33,33

Zdroj: NAVRCHOLU.cz
* rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2007, v procentních bodech
** rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2007, v procentech

Nejzajímavějším posunem v tomto přehledu je tedy pravděpodobně další růst celosvětového vyhledávače Google, který poprvé v Česku dosáhl 30% zastoupení. V absolutním vyjádření vzrostl jeho podíl o necelých 1,5 procentního bodu, relativně však o téměř 4,5 %. Tento fakt se opět negativně projevil především na zastoupení malých vyhledávačů, především na spojeném Atlasu s Centrem.

Spojení těchto dvou služeb totiž očekávané zvýšení společného podílu ve vyhledávání nepřineslo. Absolutní pokles představoval sice pouze 0,8 procentního bodu, ovšem společný relativní pokles dosáhl téměř 16 %. Podobná čísla jsou vidět i u vyjádření za každý vyhledávač samostatně. Atlas s Centrem tak společně dosáhli pouze 4% podílu, zatímco ještě před dvěma roky by to při sumarizaci obou vyhledávačů byl podíl dvojnásobný, tedy 8,23 %.

„Je zajímavé, jak dobře se zatím daří Seznamu odrážet postup Googlu. Ten sice postupně získává na významu, ale fakticky jen na úkor ostatních hráčů,“ dodává Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.

Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů v ČR

(červenec 2006 až červen 2008)

vyhledavace-cerven

Metodika:

Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.

Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.

Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.

Factum Invenio - logo

Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz:

NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.(www.iinfo.cz):

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb, které měsíčně využije téměř 1,7 milionů uživatelů. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.