Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Lidé používají stále lepší monitory

Praha, 16. února – Statistiky měřící služby NAVRCHOLU.cz dokládají zcela jasný trend zlepšování kvality počítačových obrazovek. Podíl obrazovek s vyšším rozlišením totiž celkem přirozeně roste. Tvůrci stránek však ještě nemohou pominout podstatnou část uživatelů, kteří velké rozlišení obrazovky nemají.

16. 2. 2005

Kvalita technického vybavení návštěvníků webů měřených službou NAVRCHOLU.cz roste – používají se stále lepší monitory, umožňující nastavit větší rozlišení obrazovky. Vyplývá to ze srovnání aktuálních statistik z ledna 2005 s údaji z dubna loňského roku.

Nejběžnějším pořád zůstává rozlišení 1024×768 pixelů, které používá téměř 65 % návštěv, tj. o téměř tři procentní body více než loni. I podíl rozlišení 1280×1024 stoupá, nyní dosahuje 16 % proti loňským 12 %. Jen o minimální počet se zvýšil výskyt obrazovek s rozlišením 1600×1200 a větším.

Rozlišení obrazovky (v pixelech)
Rozlišení Podíl
1024×768 64,74%
800×600 17,50%
1280×1024 16,06%
1600×1200 a větší 1,32%
640×480 0,36%
Menší než 640×480 0,02%

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 01/2005

„Webdesigneři a tvůrci stránek však stále nesmějí zapomínat na uživatele s rozlišením 800×600 pixelů, protože jejich počet je stále významný, byť postupně klesá: v lednu generovali tito uživatelé přibližně 17 % návštev, což je o přibližně šest procentních bodů méně než v dubnu 2004,“ upozorňuje Ondřej Bojar, analytik NAVRCHOLU.cz.

Pro zajímavost uvádíme i podrobnou tabulku skutečně užívaných šíří okna prohlížeče, bez ohledu na dostupné rozlišení obrazovky. Nejběžnější jsou okna v šíři 801 až 1024 pixelů, která používá více než polovina všech návštěv. V souladu s omezeními kladenými rozlišením obrazovky je druhý nejčetnější rozsah 641 až 800 pixelů, využívá jej téměř 24 % návštěv.

Velikost okna (v pixelech)
Velikost Podíl
801 – 1024 55,06 %
641 – 800 23,75 %
1025 – 1280 15,66 %
méně než 641 4,13 %
1281 – 1600 1,31 %
více než 1601 0,08 %

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 01/2005

„Vzhledem k tomu, že je tento podíl o zhruba sedm procentních bodů vyšší než podíl odpovídajícího rozlišení 800×600, lze vyvodit, že existuje neopominutelná skupina uživatelů, kteří navzdory větší dostupné ploše obrazovky dávají přednost používání užších oken. I na tyto uživatelské preference by měli tvůrci stránek brát ohled,“ doplňuje Ondřej Bojar.

Zlepšení průměrné kvality zobrazovacích možností dokládají i údaje o dostupné barevné hloubce monitoru. TrueColor má nyní k dispozici téměř 80 % návštěv, o téměř 10 % bodů více, než jsme zaznamenali v loňském roce.

Barevná hloubka monitoru
Barevná hloubka Podíl
TrueColor (24 bitů) 78,52%
HiColor (15/16 bitů) 20,57%
256 barev (8 bitů) 0,85%
Méně než 256 barev 0,06%

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 01/2005

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.