Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Uživatelé tráví na webech více času

Uživatelé na webech tráví o něco více času. Takový závěr lze učinit na základě meziročního srovnání provedeného měřící službou NAVRCHOLU.cz. Většině uživatelů sice ke zhlédnutí jedné stránky stále stačí méně než půl minuty, nicméně postupně se zvyšuje podíl aktivnějších uživatelů.

16. 11. 2005

Po více než roce byla opět provedena analýza chování návštěvníků webů měřených službou NAVRCHOLU.cz. Letošní statistiky se od těch loňských výrazně neliší, přesto je však možné zaznamenat některé dílčí posuny, které mohou být znamením určitého trendu.

Na základě naměřených statistiky lze konstatovat, že dochází k prodlužování doby, kterou uživatel během jedné návštěvy stráví na jednom webu. Ubývá návštěvníků, kteří na jednom webu tráví méně než 8 minut, a naopak přibývá těch, kteří na webu tráví více než 10 minut.

Čas strávený na webu během jedné návštěvy
Čas Říjen 2005 (%) Srpen 2004 (%) Rozdíl (procentní body)
Do 30 sekund 19,06 19,60  –0,54
Do 1 minuty 10,86 11,20  –0,34
Do 2 minut 12,86 13,90  –1,04
Do 3 minut 7,92 8,60  –0,68
Do 4 minut 5,62 6,10  –0,48
Do 5 minut 4,34 4,70  –0,36
Do 6 minut 3,50 3,60  –0,10
Do 7 minut 2,92 3,10  –0,18
Do 8 minut 2,49 2,60  –0,11
Do 9 minut 2,16 2,10 0,06
Do 10 minut 1,91 1,90 0,01
Nad 10 minut 26,36 22,60 3,76

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 10/2005

Ve statistice počtu zobrazených stránek během jedné návštěvy se hodnoty proti loňským prakticky nezměnily. Téměř polovina uživatelů na jednom webu zobrazí jen jednu stránku. Naopak na velice aktivní uživatele, kteří si během jedné návštěvy prohlédnou více než deset stránek, připadá jen něco málo přes 10 % případů.

V této souvislosti je dobré upozornit na to, že první stránka webu, se kterou se uživatel setká, nemusí být stránka titulní. Díky různým odkazům nebo vyhledávačům se může tou první stránkou stát jakákoliv jiná stránka webu. Provozovatelé webů by proto měli věnovat pozornost tomu, aby každá stránka poskytovala uživateli dostatek důvodů k dalšímu pokračování jejich návštěvy, připomíná vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz Tomáš Krause.

Počet zobrazených stránek během jedné návštěvy
Počet stránek Říjen 2005 (%) Srpen 2004 (%) Rozdíl (procentní body)
1 42,40 42,30 0,10
2 16,30 16,30 0,00
3 10,18 9,90 0,28
4 5,80 5,70 0,10
5 4,43 4,20 0,23
6 3,08 3,10  –0,02
7 2,50 2,40 0,10
8 1,86 1,80 0,06
9 1,61 1,60 0,01
10 1,26 1,20 0,06
Nad 10 10,58 11,50  –0,92

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 10/2005

Ve statistice týkající se průměrného množství času, který uživatel stráví na jedné stránce, se projevila stejná změna oproti minulému roku jako v případě celkového času stráveného na jednom webu. Ubylo uživatelů, kteří jedné stránce věnují méně než půl minuty, naopak přibylo těch, kteří jedné stránce věnují pozornost delší než tři minuty. V průměru se tak postupně zvyšuje podíl uživatelů, kteří tráví na jedné stránce delší dobu. Stále však platí, že drtivá většina (téměř osmdesát procent) nevěnuje jedné stránce v průměru ani jednu celou minutu.

Čas strávený na jedné stránce
Čas Říjen 2005 (%) Srpen 2004 (%) Rozdíl (procentní body)
Do 30 sekund 65,27 69,90  –4,63
Do 60 sekund 12,91 13,60  –0,69
Do 90 sekund 5,50 5,10 0,40
Do 120 sekund 3,10 2,60 0,50
Do 150 sekund 2,09 1,70 0,39
Do 180 sekund 1,45 1,10 0,35
Nad 180 sekund 9,68 6,00 3,68

Zdroj NAVRCHOLU.cz, 10/2005

Prodlužující se doba využití webových stránek může mít různé příčiny. Jako nejpravděpodobnější se nabízí větší rozšířenost trvalého připojení, kterou prokazují naše jiné analýzy. Uživatelé většinou už nemusejí příliš hlídat, jak dlouho jsou připojeni k Internetu, a je tedy pravděpodobné, že se naučili věnovat jednotlivým webům delší pozornost, doplňuje Tomáš Krause.

Poznámka: V souladu s doporučeními mezinárodní organizace IF ABC je návštěva webu definována jako skupina stránek, které si jeden uživatel na jednom webu prohlédl, přičemž v prohlížení nenastala přestávka delší než 30 minut.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o. Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec.cz, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.