NAVRCHOLU.cz: E-shopy jsou nejnavštěvovanější na začátku týdne
Praha, 14. dubna – Ze statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz vyplývá, že e-shopy jsou nejvíce navštěvované na začátku pracovního týdne, zatímco sexshopy vrchol návštěvnosti zaznamenávají na jeho konci.
14. 4. 2005Během měsíce března byla provedena souhrnná analýza časového rozvrstvení návštěvnosti internetových obchodů zařazených v sekci E-shopy služby NAVRCHOLU.cz (www.navrcholu.cz). Do analýzy tak byly zahrnuty návštěvy na téměř 800 webech, z čehož třicítka webů patřila do podsekce Sexshopy.
Měřené internetové obchody jsou nejvíce navštěvovány na začátku pracovního týdne, během pondělí a úterý. Obecně pak intenzita návštěv klesá v pátek a během víkendu. Kategorie sexhopů však vykazuje do značné míry specifické chování svých uživatelů. Rozložení návštěv je u nich v průběhu týdne rovnoměrnější, během víkendu neklesá tak výrazně a na rozdíl od ostatních shopů jsou sexshopy navštěvovány nejvíce během pátku.
Den | Vše | Bez sexshopů | Sexshopy |
---|---|---|---|
Pondělí 14.3.2005 | 16,60% | 16,70% | 14,30% |
Úterý 15.3.2005 | 16,70% | 16,70% | 14,30% |
Středa 16.3.2005 | 15,80% | 15,80% | 14,90% |
Čtvrtek 17.3.2005 | 15,20% | 15,20% | 15,30% |
Pátek 18.3.2005 | 14,00% | 14,00% | 15,60% |
Sobota 19.3.2005 | 10,50% | 10,40% | 12,80% |
Neděle 20.3.2005 | 11,20% | 11,20% | 12,80% |
CELKEM | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2005, 12. týden, rozložení návštěv
Analýza rozložení návštěvnosti během jednotlivých hodin dne už takový rozdíl mezi sexshopy a ostatními typy obchodů nevykazuje. Jak z naměřených dat vyplývá, a dokládá to i níže uvedená tabulka, křivka rozložení jednotlivých návštěv se příliš neliší v závislosti na charakteru shopu.
Pracovní den | Víkend | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Hodina | Vše | Bez sexshopů | Sexshopy | Vše | Bez sexshopů | Sexshopy |
1 | 1,50% | 1,50% | 2,90% | 2,60% | 2,60% | 4,60% |
2 | 0,90% | 0,90% | 1,40% | 1,60% | 1,60% | 2,80% |
3 | 0,60% | 0,60% | 0,90% | 1,10% | 1,00% | 1,80% |
4 | 0,50% | 0,50% | 0,60% | 0,90% | 0,90% | 1,10% |
5 | 0,50% | 0,50% | 0,50% | 0,90% | 0,90% | 1,30% |
6 | 0,60% | 0,60% | 0,90% | 0,90% | 0,90% | 1,00% |
7 | 1,70% | 1,70% | 1,40% | 1,30% | 1,30% | 1,20% |
8 | 3,50% | 3,50% | 2,50% | 2,00% | 2,00% | 2,00% |
9 | 5,20% | 5,20% | 3,30% | 3,10% | 3,10% | 2,70% |
10 | 6,30% | 6,30% | 4,70% | 4,30% | 4,30% | 3,50% |
11 | 6,80% | 6,90% | 4,90% | 5,40% | 5,40% | 5,00% |
12 | 6,70% | 6,80% | 5,30% | 5,70% | 5,80% | 3,50% |
13 | 6,90% | 7,00% | 6,00% | 5,10% | 5,20% | 4,00% |
14 | 7,30% | 7,30% | 6,40% | 5,40% | 5,40% | 5,50% |
15 | 7,40% | 7,40% | 7,60% | 5,40% | 5,40% | 5,90% |
16 | 6,50% | 6,50% | 6,90% | 5,50% | 5,50% | 6,10% |
17 | 5,70% | 5,70% | 6,90% | 6,10% | 6,10% | 6,30% |
18 | 4,80% | 4,80% | 5,90% | 6,50% | 6,50% | 6,30% |
19 | 4,90% | 4,90% | 4,90% | 6,60% | 6,70% | 5,60% |
20 | 5,10% | 5,10% | 5,00% | 7,00% | 7,00% | 6,20% |
21 | 5,30% | 5,30% | 5,40% | 7,10% | 7,10% | 6,30% |
22 | 4,90% | 4,80% | 5,60% | 6,50% | 6,50% | 6,40% |
23 | 3,70% | 3,60% | 5,30% | 5,30% | 5,30% | 6,30% |
24 | 2,60% | 2,50% | 4,90% | 3,70% | 3,70% | 4,50% |
CELKEM | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2005, 12. týden, jde o průměr návštěv za pět všedních dnů a za dva víkendové dny
K největší aktivitě uživatelů na všech měřených shopech dochází mezi třetí a čtvrtou hodinou odpoledne všedního dne a mezi devátou a desátou hodinou večerní během víkendu, naopak nejslabší provoz je očekávatelně v brzkých ranních hodinách. Víkend má proti všedním dnům obecně silnější podvečerní a večerní provoz, všední dny zase vykazují větší návštěvnost v průběhu dopoledne.
Zkoumáme-li chování uživatelů pouze na sexshopech, docházíme k podobným výsledkům jako u ostatních shopů, byť je zde možné zaznamenat některé dílčí posuny, jež však nenarušují trendy nějakým zásadním způsobem. Takto můžeme říci, že návštěvnost je proti ostatním obchodům v sexshopech větší ve večerních a hlavně v nočních hodinách.
Z naměřených dat považuji za nejzajímavější poměrně znatelný rozdíl v rozložení návštěvnosti sexshopů a většinou ostatních e-shopů. Ostatní data nepřinášejí nějaké výrazné překvapení a do značné míry potvrzují obecné trendy a zkušenosti s vývojem návštěvnosti v českém prostředí,
přidává svůj názor Ondřej Bojar, analytik NAVRCHOLU.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnosti České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.