NAVRCHOLU.cz: Google hraje ve vyhledávání stále větší roli
Význam jednotlivých vyhledávačů se v českém prostředí příliš nemění. Jedinou výjimkou je vyhledávání Google, které setrvale posiluje od roku 2004. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.
15. 12. 2005Na českém trhu vyhledávačů si stále udržuje dominantní roli Seznam.cz, který se drží pod hranicí 50 %. Za posledních šest měsíců posílil o jeden procentní bod na téměř 48 % a trochu ztlumil předchozí ztrátu, která nastala po zavedení nového systému vyhledávání. Při této změně narostla role fulltextového vyhledávání na úkor katalogu, který měl v dubnu letošního roku marginální 4% podíl. Katalog v poslední době sice posílil o tři procentní body na téměř 7 %, přesto však má někdejší slávu zřejmě za sebou.
Na významu téměř bez přerušení nabírá vyhledávání Google, které během osmnácti měsíců zvýšilo svůj podíl z 25 % na 33 %. Podíly přitom zvyšují všechny jeho nejvýznamnější (z hlediska českého prostředí) jazykové platformy – kromě mezinárodní také slovenská, britská a německá.
Zbytek trhu, tj. celkem přibližně 20 %, je rozdělen podobně jako v předchozím období, přesto není beze změn. V tomto segmentu je nejzajímavější relativně významná ztráta pozice Centrum.cz. V absolutních hodnotách sice nejde o dramatický výkyv (z téměř 8 % na více než 5 %), ale v relativním pohledu to znamená téměř třetinový pokles. Na pozici třetího nejvýznamnějšího vyhledávače tak Centrum.cz nahradil Atlas.cz s bezmála 7% podílem,
komentuje aktuální změny Tomáš Krause, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz.
Pořadí | Vyhledávač | Duben 04 | Listopad 04 | Duben 05 | Listopad 05 | Rozdíl |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Seznam.cz (celkem) | 48,50% | 51,60% | 46,60% | 47,70% | 1,1 |
katalog | 38,50% | 36,70% | 4,10% | 6,80% | 2,7 | |
fulltext | 10,00% | 14,90% | 40,90% | 40,00% | –0,9 | |
2. | Google (celkem) | 25,50% | 21,70% | 29,00% | 32,90% | 3,9 |
Google.com | 16,30% | 15,50% | 19,10% | 20,70% | 1,6 | |
Google Slovensko | 1,30% | 1,40% | 1,90% | 2,00% | 0,1 | |
Google Velká Británie | 0,50% | 0,30% | 1,20% | 2,10% | 0,9 | |
Google Německo | 1,60% | 0,90% | 1,10% | 1,20% | 0,1 | |
3. | Atlas (celkem) | 6,70% | 6,80% | 6,70% | 6,90% | 0,2 |
mix | 4,10% | 4,20% | 4,30% | 4,90% | 0,6 | |
katalog | 2,40% | 2,30% | 2,20% | 1,50% | –0,7 | |
4. | Centrum (celkem) | 6,60% | 7,80% | 7,70% | 5,20% | –2,5 |
mix | 3,30% | 5,20% | 4,90% | 3,90% | –1 | |
katalog | 2,30% | 2,10% | 2,10% | 1,00% | –1,1 | |
5. | Jyxo.cz | 0,90% | 1,90% | 1,00% | 0,70% | –0,3 |
6. | NAVRCHOLU.cz | 1,10% | 1,30% | 1,20% | 0,70% | –0,5 |
7. | Zoohoo.cz | 0,90% | 1,40% | 1,10% | 0,70% | –0,4 |
8. | MSN (celkem) | 1,20% | 1,00% | 0,70% | 1,50% | 0,8 |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, analýza URL odkazujících na měřené weby, rozdíl 5/2005 a 11/2005 je vyjádřen v procentních bodech
Metodika: Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 517 položek. Do měření bylo zahrnuto více než 15 tisíc webů.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Parlament ČR a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.