Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Google hraje ve vyhledávání stále větší roli

Význam jednotlivých vyhledávačů se v českém prostředí příliš nemění. Jedinou výjimkou je vyhledávání Google, které setrvale posiluje od roku 2004. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

15. 12. 2005

Na českém trhu vyhledávačů si stále udržuje dominantní roli Seznam.cz, který se drží pod hranicí 50 %. Za posledních šest měsíců posílil o jeden procentní bod na téměř 48 % a trochu ztlumil předchozí ztrátu, která nastala po zavedení nového systému vyhledávání. Při této změně narostla role fulltextového vyhledávání na úkor katalogu, který měl v dubnu letošního roku marginální 4% podíl. Katalog v poslední době sice posílil o tři procentní body na téměř 7 %, přesto však má někdejší slávu zřejmě za sebou.

Na významu téměř bez přerušení nabírá vyhledávání Google, které během osmnácti měsíců zvýšilo svůj podíl z 25 % na 33 %. Podíly přitom zvyšují všechny jeho nejvýznamnější (z hlediska českého prostředí) jazykové platformy – kromě mezinárodní také slovenská, britská a německá.

Zbytek trhu, tj. celkem přibližně 20 %, je rozdělen podobně jako v předchozím období, přesto není beze změn. V tomto segmentu je nejzajímavější relativně významná ztráta pozice Centrum.cz. V absolutních hodnotách sice nejde o dramatický výkyv (z téměř 8 % na více než 5 %), ale v relativním pohledu to znamená téměř třetinový pokles. Na pozici třetího nejvýznamnějšího vyhledávače tak Centrum.cz nahradil Atlas.cz s bezmála 7% podílem, komentuje aktuální změny Tomáš Krause, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz.

Vývoj podílu vyhledávačů v letech 2004–5
Pořadí Vyhledávač Duben 04 Listopad 04 Duben 05 Listopad 05 Rozdíl
1. Seznam.cz (celkem) 48,50% 51,60% 46,60% 47,70% 1,1
katalog 38,50% 36,70% 4,10% 6,80% 2,7
fulltext 10,00% 14,90% 40,90% 40,00%  –0,9
2. Google (celkem) 25,50% 21,70% 29,00% 32,90% 3,9
Google.com 16,30% 15,50% 19,10% 20,70% 1,6
Google Slovensko 1,30% 1,40% 1,90% 2,00% 0,1
Google Velká Británie 0,50% 0,30% 1,20% 2,10% 0,9
Google Německo 1,60% 0,90% 1,10% 1,20% 0,1
3. Atlas (celkem) 6,70% 6,80% 6,70% 6,90% 0,2
mix 4,10% 4,20% 4,30% 4,90% 0,6
katalog 2,40% 2,30% 2,20% 1,50%  –0,7
4. Centrum (celkem) 6,60% 7,80% 7,70% 5,20%  –2,5
mix 3,30% 5,20% 4,90% 3,90%  –1
katalog 2,30% 2,10% 2,10% 1,00%  –1,1
5. Jyxo.cz 0,90% 1,90% 1,00% 0,70%  –0,3
6. NAVRCHOLU.cz 1,10% 1,30% 1,20% 0,70%  –0,5
7. Zoohoo.cz 0,90% 1,40% 1,10% 0,70%  –0,4
8. MSN (celkem) 1,20% 1,00% 0,70% 1,50% 0,8

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, analýza URL odkazujících na měřené weby, rozdíl 5/2005 a 11/2005 je vyjádřen v procentních bodech

Vyhledávače 2004-5

Metodika: Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 517 položek. Do měření bylo zahrnuto více než 15 tisíc webů.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.