Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Google roste, Seznam ztrácí

Praha, 12. května – Výsledky dubnového měření návštěvnosti služby NAVRCHOLU.cz potvrzují změny, ke kterým došlo, když portál Seznam.cz v březnu ve vyhledávání potlačil katalog a upřednostnil fulltext. Současně vedle toho posiluje svůj význam vyhledávač Google.

12. 5. 2005

Měřící služba NAVRCHOLU.cz v další ze svých pravidelných analýz přináší aktualizované výsledky podílu vyhledávačů. Pořadí jednotlivých vyhledávacích služeb se nijak dramaticky nemění, přesto lze v dlouhodobějším srovnání vysledovat několik zajímavých charakteristik.

Podíly vyhledávačů v roce 2004 a 2005
Pořadí Vyhledávač Podíl
únor 04 listopad 04 duben 05
1. Seznam.cz (celkem) 48,50% 51,60% 46,60%
katalog 38,50% 36,70% 4,10%
fulltext 10,00% 14,90% 40,90%
2. Google (celkem) 25,46% 21,69% 29,00%
Google.com 16,30% 15,50% 19,10%
Google Slovensko 1,30% 1,40% 1,90%
Google Velká Británie 0,50% 0,30% 1,20%
Google Německo 1,60% 0,90% 1,10%
3. Centrum (celkem) 6,57% 7,80% 7,70%
mix 3,30% 5,20% 4,90%
katalog 2,30% 2,10% 2,10%
4. Atlas.cz (celkem) 6,70% 6,80% 6,70%
mix 4,10% 4,20% 4,30%
katalog 2,40% 2,30% 2,20%
5. Jyxo.cz 0,90% 1,90% 1,00%
6. NAVRCHOLU.cz 1,10% 1,30% 1,20%
7. Zoohoo.cz 0,90% 1,40% 1,10%
8. MSN (celkem) 1,20% 1,00% 0,70%

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, analýza URL odkazujících na měřené weby
Poznámka: Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 517 položek. Do měření bylo zahrnuto více než 15 tisíc webů.

Jedničkou je stále Seznam.cz, který v dubnu obstaral téměř polovinu přístupů z vyhledávačů na weby měřené systémem NAVRCHOLU.cz. Jeho podíl je však menší než při předchozích měřeních (o pět procentních bodů proti listopadu 2004 a o dva procentní body proti únoru 2004). Podle analytika Ondřeje Bojara je však největší změnou proti předchozím výsledkům zcela odlišná váha jednotlivých typů vyhledávání v rámci Seznamu. Zatímco dříve byl páteří vyhledávání katalog, dnes hraje zcela marginální roli a jeho roli od března nahradilo fulltextové vyhledávání.

Zajímavé je také posilování pozice vyhledávače Google, který v dubnu zaznamenal rekordní podíl za posledních čtrnáct měsíců (29 %). Tento fakt je zajímavý především ve světle ztráty, kterou zaznamenal Seznam. Jde vlastně o opačný trend, než ke kterému došlo mezi listopadem a únorem loňského roku, ovšem meziročně v konečném důsledku Google získal, zatímco Seznam něco málo ztratil.

Zajímavostí také je, že na měřených webech v rámci národních platforem Google předstihly přístupy z britského vyhledávání (podíl 1,2 %) poprvé vyhledávání z Německa (1,1 %).

Na rozdíl od Seznamu nebo Google, podíly ostatních vyhledávačů (Centrum, Atlas, Jyxo) se pohybují v přibližně stejných poměrech jako v minulém roce a nedošlo u nich výrazným změnám.

Bude důležité sledovat, jakým směrem se bude vývoj ubírat v druhé polovině letošního roku. Až tehdy poznáme, zda změny v podílech jednotlivých vyhledávačů jsou pouze náhodným výkyvem nebo jde o dlouhodobé trendy, doplňuje svůj komentář Ondřej Bojar.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnosti České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje desítku obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb a dále provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz.