NAVRCHOLU.cz: Google roste, Seznam ztrácí
Praha, 12. května – Výsledky dubnového měření návštěvnosti služby NAVRCHOLU.cz potvrzují změny, ke kterým došlo, když portál Seznam.cz v březnu ve vyhledávání potlačil katalog a upřednostnil fulltext. Současně vedle toho posiluje svůj význam vyhledávač Google.
12. 5. 2005Měřící služba NAVRCHOLU.cz v další ze svých pravidelných analýz přináší aktualizované výsledky podílu vyhledávačů. Pořadí jednotlivých vyhledávacích služeb se nijak dramaticky nemění, přesto lze v dlouhodobějším srovnání vysledovat několik zajímavých charakteristik.
Pořadí | Vyhledávač | Podíl | ||
---|---|---|---|---|
únor 04 | listopad 04 | duben 05 | ||
1. | Seznam.cz (celkem) | 48,50% | 51,60% | 46,60% |
katalog | 38,50% | 36,70% | 4,10% | |
fulltext | 10,00% | 14,90% | 40,90% | |
2. | Google (celkem) | 25,46% | 21,69% | 29,00% |
Google.com | 16,30% | 15,50% | 19,10% | |
Google Slovensko | 1,30% | 1,40% | 1,90% | |
Google Velká Británie | 0,50% | 0,30% | 1,20% | |
Google Německo | 1,60% | 0,90% | 1,10% | |
3. | Centrum (celkem) | 6,57% | 7,80% | 7,70% |
mix | 3,30% | 5,20% | 4,90% | |
katalog | 2,30% | 2,10% | 2,10% | |
4. | Atlas.cz (celkem) | 6,70% | 6,80% | 6,70% |
mix | 4,10% | 4,20% | 4,30% | |
katalog | 2,40% | 2,30% | 2,20% | |
5. | Jyxo.cz | 0,90% | 1,90% | 1,00% |
6. | NAVRCHOLU.cz | 1,10% | 1,30% | 1,20% |
7. | Zoohoo.cz | 0,90% | 1,40% | 1,10% |
8. | MSN (celkem) | 1,20% | 1,00% | 0,70% |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, analýza URL odkazujících na měřené weby
Poznámka: Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 517 položek. Do měření bylo zahrnuto více než 15 tisíc webů.
Jedničkou je stále Seznam.cz, který v dubnu obstaral téměř polovinu přístupů z vyhledávačů na weby měřené systémem NAVRCHOLU.cz. Jeho podíl je však menší než při předchozích měřeních (o pět procentních bodů proti listopadu 2004 a o dva procentní body proti únoru 2004). Podle analytika Ondřeje Bojara je však největší změnou proti předchozím výsledkům zcela odlišná váha jednotlivých typů vyhledávání v rámci Seznamu. Zatímco dříve byl páteří vyhledávání katalog, dnes hraje zcela marginální roli a jeho roli od března nahradilo fulltextové vyhledávání.
Zajímavé je také posilování pozice vyhledávače Google, který v dubnu zaznamenal rekordní podíl za posledních čtrnáct měsíců (29 %). Tento fakt je zajímavý především ve světle ztráty, kterou zaznamenal Seznam. Jde vlastně o opačný trend, než ke kterému došlo mezi listopadem a únorem loňského roku, ovšem meziročně v konečném důsledku Google získal, zatímco Seznam něco málo ztratil.
Zajímavostí také je, že na měřených webech v rámci národních platforem Google předstihly přístupy z britského vyhledávání (podíl 1,2 %) poprvé vyhledávání z Německa (1,1 %).
Na rozdíl od Seznamu nebo Google, podíly ostatních vyhledávačů (Centrum, Atlas, Jyxo) se pohybují v přibližně stejných poměrech jako v minulém roce a nedošlo u nich výrazným změnám.
Bude důležité sledovat, jakým směrem se bude vývoj ubírat v druhé polovině letošního roku. Až tehdy poznáme, zda změny v podílech jednotlivých vyhledávačů jsou pouze náhodným výkyvem nebo jde o dlouhodobé trendy,
doplňuje svůj komentář Ondřej Bojar.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnosti České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje desítku obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb a dále provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz.