Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů

Seznam je stále nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na Internetu, však za poslední rok přeci jen mírně poklesl. Google oproti tomu roste a jeho podíl ve vyhledávání je již téměř třetinový. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

26. 11. 2008

Podíl vyhledávače Seznam se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za období od června do října 2008 snížil o téměř dva procentní body z původních 62,8 % na 60,9 %. Přesto jde stále o hodnotu, se kterou může být provozovatel největšího českého vyhledávače jistě spokojen.

Pozice vyhledávače Google oproti tomu během sledovaného období posílila. Z původních 28,9 % se za poslední dvě sledovaná období, tedy od října 2007, jeho podíl zvýšil o téměř čtyři procentní body až na 32,6 %. Google tak již dosahuje na třetinu českého vyhledávání, přičemž Česká republika je jednou z pěti zemí, kde nemá v oblasti vyhledávání majoritní podíl.

Je však také třeba zmínit, že reálný podíl vyhledávače Google je vyšší, protože jeho vyhledávání využívá také Atlas. V nejbližší době chystá přechod na stejnou technologii i Centrum, což pozici Googlu ještě posílí.

Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů (červenec 2006 až říjen 2008)
Vyhledávač Červenec 2006 Říjen 2006 Leden 2007 Říjen 2007 Červen 2008 Říjen 2008 Absolutní rozdíl* Relativní rozdíl**
Seznam 61,10 % 63,39 % 62,53 % 62,30 % 62,80 % 60,85 %  –1,95  – 3,11
Google 23,48 % 23,85 % 24,75 % 28,87 % 30,16 % 32,61 % +2,45 +8,12
Centrum 5,37 % 4,72 % 4,84 % 3,39 % 2,86% 2,61 %  –0,25  – 8,74
Atlas 2,86 % 2,38 % 2,58 % 1,53 % 1,28 % 0,97 %  –0,31  – 24,22
Jyxo 0,79 % 0,57 % 0,42 % 0,24 % 0,16 % 0,14 %  –0,02  – 12,5

Zdroj: NAVRCHOLU.cz
*rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2008, v procentních bodech
** rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2008, v procentech


Vyhledávání na portálech Centrum a Atlas, které dnes již mají společného provozovatele, je méně používané. Centrum dosahuje ve vyhledávání pouze 2,6 %, Atlas dokonce klesl těsně pod 1 %. Podíl historicky sledovaného vyhledávače Jyxo je v současné době s hodnotou 0,1 % již vyloženě okrajový.

„Z výsledků měření je patrné, že Google je ze sledovaných vyhledávačů jediným, jehož podíl od letošního června narostl. Seznam však i přesto své prvenství bezpečně uhájil a jeho náskok je stále velmi výrazný,“ komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.


Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů (červenec 2006 až říjen 2008)

Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů

Zdroj: NAVRCHOLU.cz


Metodika:

Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.

Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.

Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.

Factum Invenio - logo

Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Rošická, PR a marketing
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 406, 110 fax 244 003 220
E-mail: rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz

(www.navrcholu.cz)

NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.

(www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.